Raporty, analizy, informacje.

- Przygotowujemy raporty marketingowe na temat rynków zagranicznych w ujęciu branżowym.
- Opracowujemy analizy dotyczące możliwości rozwoju eksportu do poszczególnych krajów.
- Dostarczamy informacje o sytuacji finansowej głównych konkurentów na rynkach zagranicznych.

Włoski rynek kosmetyczny

11.08.2014 | Autor: PBRZ | Branża: CHEMII GOSPODARCZEJ I KOSMETYCZNEJ | Kraj: WŁOCHY

Recesja na rynku wewnętrznym odbiła się w ub.r. negatywnie na wynikach włoskich producentów kosmetyków. Według stowarzyszenia przedsiębiorstw kosmetycznych, Cosmetica Italia, w 2013 r. nastąpił 1,2 proc. spadek sprzedaży w tym kraju, do 9,5 mld euro.

Do najważniejszych kanałów dystrybucji kosmetyków we Włoszech zaliczały się: supermarkety, hipermarkety i sklepy zielarskie (4,3 mld euro), sklepy perfumeryjne (2,1 mld euro), apteki (1,7 mld euro), zakłady fryzjerskie (0,6 mld euro) i sprzedaż bezpośrednia (0,5 mld euro).

Czynnikiem podtrzymującym koniunkturę w tej branży był znaczny wzrost eksportu (o 11 proc. w ub.r.), do 3,2 mld euro. Głównymi zagranicznymi rynkami zbytu były: Francja (360 mln euro), Niemcy (355 mln euro) i Wielka Brytania (260 mln euro). Polska w tej klasyfikacji znalazła się na 9. miejscu (104 mln euro).

Import kosmetyków do Włoch w 2013 r. wzrósł o 0,8 proc. do prawie 1,6 mld euro, a obroty krajowych firm tej branży osiągnęły poziom 9,3 mld euro (zwyżka o 2,6 proc. w zestawieniu z 2012 r.)

Adres:

ul. Villardczyków 1/19, 02-798 Warszawa

Kontakt

tel. (22) 408-18-17, email: biuro@pbrz.pl

Subskrybuje zawartość