Raporty, analizy, informacje.

- Przygotowujemy raporty marketingowe na temat rynków zagranicznych w ujęciu branżowym.
- Opracowujemy analizy dotyczące możliwości rozwoju eksportu do poszczególnych krajów.
- Dostarczamy informacje o sytuacji finansowej głównych konkurentów na rynkach zagranicznych.

Toyota broni pozycji lidera

08.05.2013 | Autor: PBRZ | Branża: MOTORYZACYJNA | Kraj: ŚWIAT

Mimo spadku sprzedaży samochodów o 2,2 proc. w pierwszym kwartale br. w stosunku do tego samego okresu 2012 r., Toyota utrzymała pierwsze miejsce na światowym rynku. Według najnowszych danych opublikowanych przez japoński koncern motoryzacyjny, w okresie styczeń-marzec 2013 r. sprzedaż ta wyniosła 2,43 mln szt.

Najgłębszy spadek Toyota odnotowała na głównych rynkach azjatyckich: w Chinach – o 13 proc. i w Japonii – aż o 15 proc. W pierwszym przypadku powodem mogły być utrzymujące się nastroje antyjapońskie w Państwie Środka w związku z terytorialnym sporem o wyspy na Morzu Wschodniochińskim, a w drugim - z zakończeniem funkcjonowania systemu dotacji na zakup samochodów ekologicznych.

Tymczasem w pierwszym kwartale br. wyraźny wzrost odnotowali dwaj najwięksi konkurenci Toyota – amerykański koncern General Motors (zwyżka o 3,6 proc., do 2,36 mln szt.) oraz niemiecki Volkswagen (+5,1 proc., do 2,27 mln szt.). W całym 2012 r. sprzedaż Toyoty wyniosła 9,7 mln samochodów, GM – 9,29 mln szt., a VW – 9,1 mln szt.

General Motors przez 77 lat bezdyskusyjnym liderem światowego rynku samochodowego. Pozycję tę po raz pierwszy utracił – na rzecz Toyoty – w 2008 r.

Adres:

ul. Villardczyków 1/19, 02-798 Warszawa

Kontakt

tel. (22) 408-18-17, email: biuro@pbrz.pl

Subskrybuje zawartość