Raporty, analizy, informacje.

- Przygotowujemy raporty marketingowe na temat rynków zagranicznych w ujęciu branżowym.
- Opracowujemy analizy dotyczące możliwości rozwoju eksportu do poszczególnych krajów.
- Dostarczamy informacje o sytuacji finansowej głównych konkurentów na rynkach zagranicznych.

Sprzedaż kosmetyków i środków higieny w Chinach

04.03.2011 | Autor: PBRZ | Branża: CHEMII GOSPODARCZEJ I KOSMETYCZNEJ | Kraj: CHINY

Bardzo atrakcyjny i perspektywiczny chiński rynek kosmetyków, środków higieny i preparatów do pielęgnacji skóry w coraz większym stopniu opanowują firmy zagraniczne. Według Euromonitora, największy udział w tamtejszym rynku ma amerykański Procter & Gamble. Na ten koncern przypada 17,2 proc. chińskiego rynku rynek kosmetyków, środków higieny i preparatów do pielęgnacji skóry. Drugie miejsce zajmuje francuski L'Oréal (9,6 proc.), a kolejne: holenderski Unilever (4,8 proc.) i japoński Shiseido (4,8 proc.).

Chińscy producenci omawianych tu wyrobów zostali zmarginalizowani. Takie miejscowe firmy jak Shanghai Jahwa United, Bawang, La Fang, czy Arche Group, zajmują odległe pozycje. Największa z nich, licząca ponad 110 lat i uznawana za dumę chińskiego przemysłu kosmetycznego, Shanghai Jahwa, zajmuje dopiero ósme miejsce pod względem wartości sprzedaży na krajowym rynku. Jej udział szacowany jest na 1,7 proc.

W celu wzmocnienia pozycji tego przedsiębiorstwa, ma być ono sprywatyzowane. Blisko 40 proc. udziałów o wartości ponad 900 mln USD, mają przejąć państwowy fundusz majątkowy CIC i jego singapurski odpowiednik Temasek. Po przeprowadzeniu planowanej transakcji firma zamierza przede wszystkim przeznaczyć duże kwoty na akcje marketingowe.

Chiński rynek kosmetyków i środków higieny oceniany jest na ok. 23 mld USD. Do 2015 r. ma on wzrosnąć o 60 proc., do poziomu blisko 38 mld USD. W tym samym czasie wartość chińskiego rynku kremów i preparatów ochrony skóry zwiększy się z 9,4 do 16 mld USD.

Adres:

ul. Villardczyków 1/19, 02-798 Warszawa

Kontakt

tel. (22) 408-18-17, email: biuro@pbrz.pl

Subskrybuje zawartość