Rynek reklamy zewnętrznej w USA
Wartość amerykańskiego rynku reklamy zewnętrznej szacuje się na ok. 10 mld USD. W ciągu ostatnich 5 lat roczne tempo wzrostu wyniosło 1,6 proc. Zatrudnienie w tej branży wynosi prawie 40 tys. osób, a liczba funkcjonujących w niej firm przekracza 12 tys.
>W ciągu najbliższych kilku lat skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) tego rynku powinien wynieść ok. 4 proc. W efekcie, ok. 2020 r. wartość obrotów na rynku reklamy zewnętrznej w USA ma osiągnąć 14 mld USD.
Branża jest zdominowana przez 3 wielkich graczy, mających w sumie ok. 75 proc. sprzedaży. Są to: Lamar Advertising Co., koncentrujący się na rynku reklam średnioformatowych (ma tu aż 70 proc. udział w obrotach krajowych), oraz Clear Channel Outdoor Holdings Inc. i CBS Corporation.