Rynek obuwia w Brazylii
W 2015 r. wartość sprzedaży obuwia na rynku brazylijskim wyniosła 38,4 mld BRR, czyli ok. 11,5 mld USD, i była o 1 proc. większa niż rok wcześniej. Ten minimalny wzrost to skutek wyraźnego pogorszenia koniunktury w ub.r. w tym kraju i spadku popytu konsumpcyjnego.
Z tego samego powodu nie przewiduje się wyraźnego zwiększenia sprzedaży obuwia w tym kraju w najbliższej przyszłości.
Głównym graczem na rym rynku jest firma Alpargatas, mająca 13 proc. udział w wartości sprzedaży butów w Brazylii. Jest ona wytwórcą m.in. bardzo popularnego nie tylko w Brazylii lekkiego obuwia marki Havaianas (głównie sandały i japonki). Alpargatas odnotowała w ub.r. najwyższe tempo wzrostu sprzedaży spośród wszystkich 5 największych producentów obuwia w Brazylii. Wyniosło ono 5 proc.