Raporty, analizy, informacje.

- Przygotowujemy raporty marketingowe na temat rynków zagranicznych w ujęciu branżowym.
- Opracowujemy analizy dotyczące możliwości rozwoju eksportu do poszczególnych krajów.
- Dostarczamy informacje o sytuacji finansowej głównych konkurentów na rynkach zagranicznych.

Regres na światowym rynku tabletów

30.07.2015 | Autor: PBRZ | Branża: ELEKTRONICZNA | Kraj: ŚWIAT

Według najnowszego raportu firmy badawczej IDC, w drugim kwartale 2015 r. w skali świata nabywców znalazło 44,7 mln tabletów, o 7-proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. Był to to już trzeci kolejny kwartał spadku sprzedaży.

Analityk IDC, Jitesh Ubrani, do głównych przyczyn obecnego regresu zalicza: coraz dłuższy cykl życia produktu, rosnącą konkurencję ze strony innych podobny urządzeń (zwłaszcza dużych smartfonów) oraz możliwość instalowania przez użytkowników nowych systemów operacyjnych w starych tabletach.

Pomimo aż 17,9-proc. spadku sprzedaży, pozycję lidera utrzymała firma Apple, z 24,5 proc. udziałem w globalnym rynku. W skromniejszej skali, o 12 proc., zmniejszyła się w tym samym okresie sprzedaż Samsunga. Jego udział w światowym rynku w drugim kwartale br. Wyniósł 17 proc.

Znaczący wzrost sprzedaży odnotowały natomiast takie firmy jak południowokoreański LG Electronics (zwyżka aż o 246,4 proc.) i chiński Huawei (o 103 proc.). Sprzedaż innego chińskiego producenta, Lenovo, powiększyła się o blisko 7 proc.

Adres:

ul. Villardczyków 1/19, 02-798 Warszawa

Kontakt

tel. (22) 408-18-17, email: biuro@pbrz.pl

Subskrybuje zawartość