Prognoza dla włoskiego przemysłu mody
W 2014 r. włoscy producenci mody mogą spodziewać się wzrostu sprzedaży o 5,4 proc., do poziomu 62,5 mld euro. Przedstawiona przez Krajową Izbę Mody Włoskiej Camera Nazionale della Moda Italiana - CNMI) prognoza na br. jest zdecydowanie bardziej optymistyczna od poprzednich ocen, jednak nie zakłada jeszcze powrotu do wyników sprzedaży z lat 2010-11, kiedy to dobrą koniunkturę stymulowały zwiększone zakupy z zagranicy, głównie z Chin, USA i krajów europejskich.
Udział eksportu w całkowitej sprzedaży produktów mody włoskiej ocenia się na 76 proc. Na istotny wzrost popytu na rynku krajowym ciągle nie można liczyć, co wynika z przeciągającej się recesji w gospodarce włoskiej. Wprawdzie w końcówce ub.r. odnotowano lekką zwyżkę sprzedaży, ale prezes CNMI, Mario Bosello, przestrzega przed nadmiernym optymizmem.