Sprzedaż samochodów w Rosji zaczyna spadać
Po raz pierwszy od 3 lat w Rosji odnotowano zmniejszenie sprzedaży samochodów. W marcu br. spadek ten wyniósł 4 proc., do 244 tys. szt., i dotyczył zdecydowanej większości marek.
Lider rynku, АвтоВАЗ, zmniejszył sprzedaż o 7 proc. (do 49,4 tys. szt.), Nissan – o 19 proc., Volkswagen – o 15 proc., Ford – o 11 proc., a Chevrolet – o 10 proc.
Z kolei najsilniejszy wzrost sprzedaży (o 16 proc.) zarejestrował w omawianym okresie francuski Renault ( do 7,9 tys. szt.), stając się największym zagranicznym uczestnikiem rosyjskiego rynku samochodowego. Wzrost o 10 proc. odnotowała tez południowokoreańska Kia. Natomiast marki segmentu Premium (Audi, BMW, Mercedes-Benz, Lexus) wykazywały stabilizację sprzedaży.
Zdaniem rosyjskich dealerów, krajowy rynek staje się coraz bardziej nasycony nowymi samochodami.Tendencję do spowalniania wzrostu sprzedaży zaobserwowano już na jesieni ub.r.